au trecut aproape 2 luni de atunci…insa si acum zambesc la vederea acelei combine ruginite. ce combina? ei ce combina, o sa intelegi acum. era o seara de august, la o saptamana si ceva de la venirea mea intr-o zona a tarii cum putini ati avut „ocazia” sa vizitati macar, cand suna telefonul iar la capatul celalalt al firului dispecerul 112….urmarea…plec impreuna cu sefu’ sa vedem care-i treaba. tot ce stiam era ca o baba speriata de moarte a vazut cum cineva ii fura combina din spatele casei.

dupa un drum anevoios de vreun sfert de ora, ajungem la marginea satului cu pricina. eu intreb -de ce ne-am oprit? seful -de aici mergem pe jos. si era indreptatita decizia, trebuia sa ne miscam cat mai in liniste posibil pana la casa babei…asta daca nu s-ar fi luat vreo 10-12 caini dupa noi…

scapam noi de caini, eu mai speriat decat seful, ca deh…am fost muscat de patrupede de cateva ori la viata mea…si ajungem in spatele casei cu pricina in apropierea careia se afla si combina. pentru cateva momente amandoi aveam un amestec de furie si nedumerire…combina era un morman de rugina care abia mai aducea a ce a fost odata. o inconjuram noi tacticos, mai ceva ca cei din trupele s.w.a.t. si inafara de un caine ce nici macar nu se mai obosea sa ne latre, n-am gasit nimic.

treaba nu era terminata, trebuia sa gasim baba. zis si facut…casa era in apropiere, ajungem la poarta, striga sefu de 2 ori…nimic…strig si eu odata…(atat, doar o data, sa nu incerc sa par mai implicat decat seful in spectaculoasa „interventie”)…tot nimic…intram…niciun caine(bucuria mea)…mai strigam de cateva ori…si la un moment dat ne iese in cale o baba somnoroasa, vizibil deranjata de prezenta noastra ce a trezit-o din somnul de frumusete. desi mirata si domoala la inceput, in scurt timp avea un debit verbal mai ceva ca cei din reclamele la medicamente.

deznodamantul?…ei bine, ora fiind demult trecuta de miezul noptii si nervii nostri in respectiva situatie fiind intinsi la maximum, am cautat sa fim cat mai diplomati cu putinta…insa degeaba…aveam sa facem inca cateva vizite in zilele urmatoare pentru a lamuri lucrurile.

desi nici restul interventiilor n-ar fi cu mult mai spectaculoase, am zis sa iti ofer un exemplu al penibilului, calitate romaneasca, cum vom mai vedea si avea parte multa vreme de acum incolo.